Esikoululaiset saivat värittää Quiverin värityskuvia tusseilla. Värityskuvissa on QR-koodi. Tabletille asennettu Quiverin ohjelma lukee QR-koodia, jolloin ns. lisätty todellisuus mahdollistuu. Lapsen värittämä kuva ikäänkuin herää elämään tabletilla. Se voi esim. liikkua, laulaa tai soittaa. Lasten mielestä tämä oli taianomaista. Lisättyä todellisuutta tarkasteltiin tableteilta sekä datatykin heijastaessa liikkuvat kuvat seinälle, hieman suurempina.
Terhi kertoi aluksi lyhyen tarinan Maija ja Eero eskarilaisista joidenka suurin unelma oli saada nalle ja paloauto puhumaan ja liikkumaan. Öisin he näkivät usein unta tästä ja päivisinkin unelmivat siitä. Turhaan. Tämään kuitenkin Maija ja Eero olisivat olleet ikionnellisia jos olisivat pääseet iPad-pajaamme, sillä siellä tuo unelma kävi todeksi:Quiverin värityskuvat heräsivät elämään tabletila kun QR-lukuohjelma luki värityskuvasta QR-koodin. Hämmästys ja ilo purkautuivat kätten taputuksin ja ihanaa-huokauksina.HUOM! Oli erityisen tärkeää olla värittämättä koodia, jotta se toimisi.
Värittäminen kehittää hienomotoriikkaa ja kynäotetta sekä hahmottamista. Lapset iloitsivat kun mm. kurpitsat alkoivatkin kaikkien yllätykseksi tanssia, paloauto nosti tikkaat ylös ja alkoi suihkuttamaan letkusta vettä, pingviini vilkutti siivellään lumensataessa kauniisti musiikin tahdissa jäälle, lammas pelasi jalkapalloa ja Morris minillä pystyi hurjastelemaan, pupu söi porkkanat ja raketteihin koskemalla ne lensivät ja poksahtelivat kirjavina väreinä taivaalle.
ICT esiopetuksessa, jonka tekijä on Terhi Kuoppala, on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.