Keto Espoo

Keto Espoo

perjantai 11. marraskuuta 2016

Lattiapeli


Tarvikkeet:
·         Geometrisia muotoja paloina
·         Tulostettuja ja laminoituja suuntamerkkejä
·         QR-koodeja
·         Liikuntavälineitä
·         Tulostettuja ja laminoituja liikuntakorttikuvia

Hauskinta olisi, jos lapsilla olisi käytettävissä paljon tilaa. Liikuntasaliin voidaan rakentaa liikunnallinen ohjelmointipeli. Toinen pareista kulkee esim. geometrisia lattiakuvia pitkin parinsa antaman ohjeen mukaan. Lattiakuvan päälle tai viereen on voitu monistaa ja laminoida suuntamerkkejä tai vaikkapa QR-koodeja ja etukäteen sopia pelin säännöissä mitä mikin kuva merkitsee. Ne voivat sisältää esim. liikuntatehtäviä. Mikäli käytetään QR-koodeja lapsilla on tehtävärastin vieressä käytössään tablet tai he hakevat sen avatakseen koodin QR Readerillä (app). Itse QR-koodit tehdään QR-generaattorilla http://www.qr-koodit.fi/generaattori .  Huomioi QR- koodeja tehdessäsi, etteivät ne saa olla kovin suuria, jotta sovellusohjelma pystyy lukemaan ne. Alla muutamia esimerkkejä liikuntatehtävistä: Kuvat löytyvät sport.fi -sivulta Muuvit Liikuntaseikkailun vuoden 2016 materiaaleista.


Seuraavat QR-koodit on tehty Papunetin Kuvapankkisivulta: Liikunta
http://papunet.net/materiaalia/kuvapankki/luokka/voimistelu




Updated: Terhi
Creative Commons -lisenssi