Tarvikkeet:
·
Geometrisia
muotoja paloina
·
Tulostettuja
ja laminoituja suuntamerkkejä
·
QR-koodeja
·
Liikuntavälineitä
·
Tulostettuja
ja laminoituja liikuntakorttikuvia
Hauskinta olisi, jos lapsilla olisi
käytettävissä paljon tilaa. Liikuntasaliin voidaan rakentaa liikunnallinen
ohjelmointipeli. Toinen pareista kulkee esim. geometrisia lattiakuvia pitkin
parinsa antaman ohjeen mukaan. Lattiakuvan päälle tai viereen on voitu monistaa
ja laminoida suuntamerkkejä tai vaikkapa QR-koodeja ja etukäteen sopia pelin
säännöissä mitä mikin kuva merkitsee. Ne voivat sisältää esim.
liikuntatehtäviä. Mikäli käytetään QR-koodeja lapsilla on tehtävärastin
vieressä käytössään tablet tai he hakevat sen avatakseen koodin QR Readerillä
(app). Itse QR-koodit tehdään QR-generaattorilla http://www.qr-koodit.fi/generaattori . Huomioi QR- koodeja tehdessäsi, etteivät ne saa olla kovin suuria, jotta
sovellusohjelma pystyy lukemaan ne. Alla muutamia esimerkkejä
liikuntatehtävistä: Kuvat löytyvät sport.fi -sivulta Muuvit Liikuntaseikkailun
vuoden 2016 materiaaleista.
Seuraavat QR-koodit on tehty Papunetin Kuvapankkisivulta: Liikunta
http://papunet.net/materiaalia/kuvapankki/luokka/voimistelu
VALON sivuilla http://www.sport.fi/koulu/kampanjat-tapahtumat/kampanjat/muuvit-liikuntaseikkailu/materiaalit-ja-vinkkeja-toteutukseen on runsaasti
liikuntakorttimateriaaleja eri toimintapisteille esim.
http://www.skillilataamo.fi/#!
http://www.skillilataamo.fi/#!
Updated: Terhi
ICT esiopetuksessa, jonka tekijä on Terhi Kuoppala, on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä